airtripp crowdfunding project main image

funded

This icon image indicates COVID-19 COVID-19 yardımı

Sahra Göçebelerine yardım edelim!

Toplanmış miktar

$240
16%
Hedef $1.500

Kalan gün sayısı 0 gün

Bu proje bitti.

Airfunding nedir?

Bu 200 ülke tarafından bir crowdfunding platformu kullanılır. Herkes kolayca bir proje oluşturabilirsiniz!

Paylaşan insanlar 1

Hikaye

the flag image of country Moha Travels
this is an icon showing user is verified Kimlik Doğrulandı

Herkese merhaba,

Moha ve Zaid olarak Fas'ta Sahra Çölü'nde doğup büyüdük. Tur operatörü olarak çalışmanın yanı sıra turist rehberi olarak da çalışıyoruz.

"Vermek, borçlu olunan bir suç değildir. O sizin ekdiğiniz bir tohumdur"

Turizm sektöründe çalışmak, çocukluğumuzdan beri çok büyük bir izlenim bıraktı. Turistlerin verdiği hediyelerden (tatlılar, giysiler, jel kalemler,…) bölgeyi keşfeden turistleri gördüklerinde çok heyecanlanan ya da kazara yolunu kaybeden ve misafirperverliğimizde son bulan çocuklardık. Ziyaretçilerin bu nazik eylemi, "vermek borçlu olunan suç değildir. Sizin ektiğiniz bir tohumdur" olduğunu fark etmemizi sağlayarak kişiliklerimize paha biçilemez bir değer kattı.

İnsanları turizm aracılığıyla birbirine bağlamak

Sonuç olarak, turist rehberi olma fikrini ortaya çıkardık ve bunu, göçebelerin aileleriyle buluşup onlara yardım etmenin yanı sıra ziyaretçiler için turlar düzenlememizi sağlayan bir kariyer olarak görüyoruz.

Bir hayali gerçeğe dönüştürmek

Her türlü çabayı gösterdikten ve bu vahşi çölde turlar ve bir yol ağı oluşturarak kariyerimize daha fazla konsantre olduktan sonra, sonunda hem ziyaretçiler hem de yerel halk için tatmin edici sonuçlar kaydetmeyi başardık. Bizi rahatsız eden tek bir özellik vardı, o da sağlık yardımı sağlayabilecek bir kişi.

Bir yıl sonra, gökyüzü dileğimizi duymuş gibi görünüyor. Sahra Çölü'nü keşfetmek için ailesiyle bir gezi rezervasyonu yaptıktan sonra Lena ile tanıştık.

Lena, Kanadalı bir pratisyen hekimdir. Sahra'da bir kamp gecesi sırasında yaşlı bir adamın yakacak odunumuzu tanıdığı ve eşi doğum yapmak üzereyken yardım istemeye geldiği bir hikaye deneyimledikten sonra, Lena yardım teklif etmekte tereddüt etmedi ve yılda 2-3 seyahat planladı. Kanada'dan Fas'a insanlığın çağrısına hizmet etmek için.

Göçebelerin Hayatı

Bugün göçebelerin çoğu sığırlarından yaşıyor. Bu nedenle göçebeler, sürülerinin su ve otlak ihtiyaçlarını karşılayan bir noktada belirli bir süre geçirmekte ve yer değiştirdiklerinde yanlarına aldıkları çadırlarda yaşamaktadırlar.

Geçim kaynakları açısından göçebeler, beslenme ihtiyaçlarını karşılayabilmek için haftalık bir pazarda keçi satabilecekleri en yakın kasabaya yürümek zorundadır.

Başkalarını kaldırarak yükseliriz!

Fas, ilk Covid-19 vakalarını onayladığından ve havaalanları kapatıldığından, işler hızla düşüyor. Yine de desteği biz sağlıyoruz, son iki ay bile bu göçebeler, ailelerimiz için zor geçti. Çünkü birikimler neredeyse bitti.

Göçebelerin doğuştan gelen yaşam değerlerine saygı duyuyoruz

Kıtlığa ve Covid-19'a rağmen, göçebeler hala misafirperverlikleri, aile duyguları, dayanışma ve umutlarıyla biliniyor. Dahası, hem evcil hayvanlarına hem de çiftlik hayvanlarına karşı doğuştan gelen bir saygı duygusuna sahiptirler.

Lütfen göçebelere bakmak için bize destek olun

Bölgede her ailenin üç ila beş çocuğu olduğu on aile var. Şimdilik hedef, bu pandemi sırasında bu insanlara bu yıl sonuna kadar destek ve bakım vererek direnmeye devam etmek.

Bu göçebeler adına, bu projeye katılmak için nezaketinize, cömertliğinize ve hayırseverliğinize sesleniyoruz.

Birlikte, tüm bu çocukların ve ailelerinin yüzlerine bir gülümseme koyabiliriz.

Paylaşarak yardım edin

Güncellemeler

Gönderi sayısı

Airfunding nedir?

Destek sayısı 4

Sadece akıllı telefon ile kolayca Airfunding kullanarak denemek ister. Şimdi ederim Ücretsiz kitle fonlaması başlatmak ve toplamak fonlar olabilir?

• 200'den fazla ülkeden taraftarlardan kaynak toplayabilir benzersiz crowdfunding platformu
  • ücretsiz olarak projelerini başlayın
  • Projeniz otomatik dünyanın görmesi için çevrilecek

Paranızı aldıktan kadar projenizi oluşturmasını akış buraya dışarı bulunabilir